de lente komt! - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu de lente komt! - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu

de lente komt!

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

31 Maart 2010 | Finland, Oulu

Hallo iedereen!

Het is al weer een tijdje geleden sinds mijn laatste bericht, weer tijd voor een nieuw verslag!

Bij Polar gaat alles nog steeds goed. Eindelijk begin ik het wat drukker te krijgen. Het eten vind ik nog steeds niet lekker. Zo hadden we vandaag Rössy-pottua, dit is een soort soep, gemaakt van water, aardappels, ui, wortel, paprika en stukjes opgedroogd koeien bloed. Het is dan misschien heel gezond, maar niet te eten!

Ik heb afgelopen week mijn vakantie geboekd, ik ga 20 mei op zeilvakantie naar Polen. Het is een jongerenreis voor internationale studenten. Ik zal eerst naar Talin reizen, vanaf daar gaan we met een bus door Estland, Letland, Litauwen en Polen. In Polen gaan we de eerste 2 dagen verblijven in de hoofdstad. Hierna gaan we naar een merengebied, waar we 5 dagen gaan zeilen.

Ook heb ik me afgelopen week geplaatst voor het Fins kamioenschap judo. Deze keer zal het helaas wat moeilijker worden dan de vorige keer. De vorige keer was ik bij het nationaal kampioenschap voor junioren, deze keer ga ik naar het nationaal kampioenschap voor alle leeftijden. Het nationaal kampioenschap is op 10 en 11 april in Loviisa (ong. 600 km van Oulu). Ik ga samen met Lotta heen, een vriendin van judo. Waarscheinlijk zal Lotta´s moeder met ons meegaan, zodat we met de auto hier naar toe kunnen gaan. Als we met het openbaar vervoer naar Loviisa moeten, zijn we ongeveer 11 uur onderweg!

Inmiddels zien we hier in Oulu ook hier de lente komen! Eindelijk gaat de temperatuur weer wat omhoog. Overdag is het inmiddels meestal 1 of 2 graden boven nul. ´s Avonds vriest het nog wel een klein beetje. Door de warmere temperaturen sneeuwt het nu wel heel veel. Hierdoor zijn de wegen meestal grote ijsspiegels.

Verder heb ik komende twee weken, lekkere korte werkweekjes. Aanstaande vrijdag en maandag ben ik vrij. Ook volgende week vrijdag hoef ik maar een halve dag te werken, aangezien ik om 1 uur al moet vertrekken richting Loviisa.

Tot snel!

Britt

  • 31 Maart 2010 - 14:56

    Mama:

    Hey Britt, hier begint de lente ook al. De tulpen en narcissen bloeien en wij hebben geen nachtvorst meer. Hebben ze in Finland ook paaseitjes? We moeten anders snel nog wat sturen :)

    XXX mama

  • 31 Maart 2010 - 19:48

    Riekje En Jelle:

    hé Britt, leuk weer even van je te horen,De soep klinkt ook niet erg lekker.De zeilvak klinkt beter. wat hebben jullie een lange winter daar zeg!! wanneer word het daar echt lente, dwz ong 10 graden?
    hier zie je al lammetjes in de wei, dat doet altijd aan de lente denken.
    groetjes van jelle en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Oulu

Britt naar Finland!

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

Nog 1 maandje te gaan....

29 Juni 2010

Midzomer!

14 Juni 2010

terug van vakantie!

18 Mei 2010

in 1 maand van -24 naar + 29 graden!

29 April 2010

Wappu
Britt

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 23680

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 01 Augustus 2013

Studeren in Lappeenranta

03 Augustus 2009 - 31 Augustus 2010

Britt naar Finland!

Landen bezocht: