Nog even een berichtje - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu Nog even een berichtje - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu

Nog even een berichtje

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

09 April 2010 | Finland, Oulu

Hallo iedereen,

Nog even een berichtje voordat ik vertrek richting Loviisa.

Inmiddels begint ook hier eindelijk de lente te komen! Het is overdag ongeveer 7 gradden, waardoor de sneeuw eindelijk aan het smelten is. Ook ´s nachts is vaak nog boven nul. De dagen beginnen nu echt een stuk langer te worden. Om ongeveer 6 uur 's morgens begint het licht te worden en om 9 uur ´s avonds pas weer donker.

Verder waren de paasdagen in Oulu heel erg rustig. Alle dagen: vrijdag tot en met maandag, was eigenlijk alles dicht. Alleen de kerken en begraafplaatsten waren open. Veel mensen uit Oulu waren deze dagen op vakantie naar Lapland gegaan. Gelukkig waren twee vriendinnen van mij niet op vakantie gegaan, dus we hebben ons wel kunnen vermaken.

Afgelopen maandag (tweede paasdag) had ik het eerste deel van mijn medische keuring voor de judo wedstrijd. Ik had hiervoor gekozen, zodat ik me vanavond pas hoef te melden en vanmorgen nog even een paar uurtjes bij Polar kan werken.

Het was een heel uitgebreide keuring, waar echt alles werd getest. Blijkbaar was er niks mis, want ik heb er niks meer over gehoord. Vanavond zal ik nog een paar kleine testjes hebben, maar ook daar verwacht ik dat alles goed is.

Ik ga samen met Lotta en haar moeder met de auto naar Loviisa. De reis zal ongeveer 8 uur duren. We zullen in Loviisa 2 nachten in een hotel slapen.

Zaterdag om ongeveer 2 uur staat mijn poule gepland. Lotta zal zondag pas hoeven te judoen. Zondag middag zullen we weer terug naar Oulu gaan, zodat we zondag nacht weer thuis zijn.

Sinds dinsdag is er weer een staking, deze keer is het van de 12 grootste bakkers in Finland. Dit betekend dat er geen brood in de supermarkten is. Ook als je brood bij een kleine bakker wil halen, is alles al op. Gelukkig bakken ze bij Polar in de keuken extra brood en kunnen alle medewerkers na 3 uur ´s middags vers brood kopen.

Tot snel!



  • 09 April 2010 - 06:13

    Stefan:

    Hey Britt,

    Veel succes met de judo wedstrijd! Gelukkig kan je nu wel 100% geven ivm je lip. Geen brood, haha daar heb ik al een tijd lang last van in china hier! :p

    Groetjes,
    Stefan

  • 09 April 2010 - 07:53

    Hoi Britt,:

    Heel veel succes met judo! Wat bizar, geen brood. Dat lijkt me heel erg irritant.

    Groetjes Brigitte

  • 09 April 2010 - 13:20

    Mama:

    Hoi Britt,ik hoop dat je dit nog leest. Succes morgen! We denken aan je en nemen nog wel even contact op na de judowedstrijd

    groetjes, mama

  • 11 April 2010 - 20:25

    Jelle En Riekje:

    hoi Britt, ik hoop dat het allemaal goed is gegaan met judo, weer een prettige werkweek gewenst.

  • 15 April 2010 - 14:57

    Tjitske:

    Hoi Britt, even de tijd om weer eens wat te laten horen van onze kant. Ik hoorde dat je 2e bent geworden. Wat een resultaat. Hoe is het met het andere resultaat? Mijn resultaat is erg slecht. Een positief saldo ipv negatief. Jij hebt vast meer succes. We horen wel weer eens.

    groet

  • 15 April 2010 - 18:39

    Riekje En Jelle:

    hoi Britt, gfeliciteerd met je tweede plaats!!!hier is vandaag nog al wat nieuws over de wolk met vulkaan-stof. ben benieuwd of jullie daar ook last van hebben. volgende week zitten jelle en ik een weekje in Limburg, even ontspannen. groetjes riekje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Oulu

Britt naar Finland!

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

Nog 1 maandje te gaan....

29 Juni 2010

Midzomer!

14 Juni 2010

terug van vakantie!

18 Mei 2010

in 1 maand van -24 naar + 29 graden!

29 April 2010

Wappu
Britt

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 23680

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 01 Augustus 2013

Studeren in Lappeenranta

03 Augustus 2009 - 31 Augustus 2010

Britt naar Finland!

Landen bezocht: