terug van vakantie! - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu terug van vakantie! - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu

terug van vakantie!

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

14 Juni 2010 | Finland, Oulu

Hallo iedereen!

Sorry voor dit late bericht!
Inmiddels ben ik alweer 2,5 weken terug van vakantie. Ik heb een erg leuke vakantie gehad!

Op 18 mei was ik met de nachttrein vertrokken naar Helsinki. Helaas waren er ook erg veel kleine (lawaai makende!) kinderen in de trein, daardoor had ik niet erg veel kunnen slapen. Naast mij in de trein zat een man die bij een veerdienst werkte, tussen Talin en Helsinki. Hiermee had ik erg veel geluk, omdat ik mee kon met de catamaranboot (duurt maar 1 uur).

Ik was om 11 uur ’s morgens al in Talin. Mijn hotel was makkelijk te vinden, dus ik heb de hele dag de stad kunnen bekijken. Talin is een hele mooie stad. Er zijn erg veel kathedralen en oude gebouwen. Ook de volgende dag heb ik eerst nog even in de stad rondgelopen en om 5 uur ’s avonds naar de bus gegaan. Bij de bus zag ik voor het eerst de groep, waarmee ik op reis zou gaan. Gelukkig waren het allemaal erg leuke en gezellige mensen. Na een 14 uur lange reis, waren we aangekomen in Warschauw, hier hadden we een 5 uur durende pauze. Warschauw de hoofdstad van Polen, maar ik vond het een erg lelijke stad. Het was overal erg smerig en de mensen waren onaardig tegen buitenlanders. Na Warschauw gingen we naar Krakauw, gelukkig was dit een veel mooiere stad. We zijn 3 dagen in Krakauw gebleven. De eerste dag was iedereen erg moe van het reizen, dus hebben we eerst allemaal uitgeslapen. Om 12 uur zijn we de stad gaan bekijken. De tweede dag hebben we de zoutmijn en Auswitch bezocht. De derde dag hebben we een rondleiding door de stad gehad met een gids. ’s Avonds zijn we vertrokken richting het Mazury gebied. Toen we in de morgen aankwamen stonden de boten al op ons te wachten. Het waren mooie zeilboten waar we met 8 mensen op konden. Onze boot had geluk, wij waren maar met 7. De eerste dag zijn we maar een klein eindje gaan zeilen, aangezien de meeste mensen (zoals ik) het nog moesten leren. De tweede, derde en vierde dag hebben we grotere afstanden gevaren, en veel mooie dingen gezien. De vijfde dag waren we op het grootste meer van Polen en toen wij er waren stormde het erg. Dit betekende dat we bij elke bocht uit de boot moesten hangen om de boot in balans te houden. Vooral de eerste keer was ik erg bang, maar na een paar keer begonnen we het allemaal erg leuk te vinden! Na 6 dagen zeilen was het weer tijd om terug naar Talin te gaan. Vroeg in de morgen kwamen we aan in Talin en ben ik direct met de boot naar Helsinki gegaan. Een paar mensen die ik in de vakantie ontmoet had en in Helsinki woonden, hebben mij Helsinki laten zien. ’s Avonds ben ik weer met de trein naar Oulu gegaan. Na deze vakantie had ik nog 2 dagen vrij, zodat ik nog even kon bijkomen.

Inmiddels heb ik alweer 2,5 weken gewerkt. Het is hier mooi weer. We hebben weinig regen en veel zon, alleen is niet erg warm, tussen de 10 en 20 graden.

Afgelopen weekend had ik een zomer feest van mijn werk. Hier werden de Polar lympics gehouden. Helaas wist mijn team niet te winnen, maar het was erg leuk om mee te doen.

Over 2 weken is het hier Midzomer, dan zal ik een lang weekend met vrienden naar Kuusamo gaan.

Tot snel!


Ps. Foto's van mijn vakantie staan op picasaweb: http://picasaweb.google.com/brittisinfinland

  • 14 Juni 2010 - 15:10

    Cartien Kats:

    Hoi Britt,
    Mooi dat je het zo naar je zin hebt. Komt de plaats Jyvaskulla jou bekend voor?
    Daar zit Herma voor haar studie.Ze zou eerst afstuderen maar zo ver is het nu nog niet komt door de verhuizing.
    Het duurt al niet zolang meer dan zien we je weer.
    Geniet er van,
    hartelijke groeten van de buren

  • 14 Juni 2010 - 15:31

    Mama:

    Stoere doktoren hebben ze in Finland bij de Polarlympics! :) De hartslag wordt in elk geval wel goed gecontroleerd! Tot horens, papa, mama en Niké

  • 17 Juni 2010 - 18:35

    Tjitske:

    Ha daar was het reisverslag dan. Mooie foto's en een geweldige vakantie gehad begrijp ik. Al die mensen maar op vakantie Johan is net terug uit Zuid Afrika, is naar het wk geweest. Verder hier alles ok. groeten vanuit bakkeveen

  • 21 Juni 2010 - 11:37

    Marjolein:

    Hoi Britt,

    Leuk om je reisverslag te lezen en de foto's te zien! En daarna de Polarlympics, ziet er wel gezellig uit. Wel leuk om allemaal mee te maken. Hebben ze ook nog feest met Midzomer?
    Groetjes van ons uit Groningen

  • 29 Juni 2010 - 17:52

    Jelle En Riekje:

    hoi Britt, ik weet niet of je er al zin in hebt, maar je tijd in inland schiet al mooi op.
    het is hier nu ook goed zomer, en jelle en ik gaan zondag op vakantie naar Frankrijk.
    Het lijkt ons leuk om te weer in levende lijve te zien.
    liefs Jelle en Riekje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Oulu

Britt naar Finland!

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

Nog 1 maandje te gaan....

29 Juni 2010

Midzomer!

14 Juni 2010

terug van vakantie!

18 Mei 2010

in 1 maand van -24 naar + 29 graden!

29 April 2010

Wappu
Britt

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 23674

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 01 Augustus 2013

Studeren in Lappeenranta

03 Augustus 2009 - 31 Augustus 2010

Britt naar Finland!

Landen bezocht: