Weer aan het werk.... - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu Weer aan het werk.... - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu

Weer aan het werk....

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

13 Maart 2010 | Finland, Oulu

Hallo iedereen!

Inmiddels ben ik al weer twee en een halve week terug in Finland. In deze tijd zijn er al weer veel dingen gebeurd. Al mijn Nederlandse huisgenoten zijn inmiddels vertrokken en er zijn nieuwe huisgenoten gekomen. Mijn nieuwe huisgenoten komen uit: Rusland, Oostenrijk en Bangladesh. De huisgenoten uit Rusland en Bangladesh zijn studenten en de huisgenoot uit Oostenrijk is hier aan het werk, hij is een dokter in het ziekenhuis.

De eerste week na mijn vakantie was er een staking van alle transport bedrijven. Dit betekende geen openbaar vervoer en vrachtwagen verkeer. Dit zorgde voor een complete chaos! Mensen dachten dat ze zouden omkomen van de honger, en gingen spontaan halve winkels leeg kopen. Toen ik donderdag avond naar de supermarkt ging waren heel veel dingen helemaal op! Ook het eten bij Polar (waar ik altijd warm eet tussen de middag) was niet geleverd, waardoor we allemaal restjes te eten kregen. Ook met het vervoer naar mijn werk, moest ik iets anders regelen. Ik had gelukkig een aardige collega die wel een eindje om wou rijden, om mij op te halen.

Inmiddels heb ik ook mijn eerste beoordeling bij Polar gekregen: Excellent =) Ik moet ook een onderzoek doen bij Polar. Mijn onderzoeksplan is afgelopen week door Polar goedgekeurd.

Vorige week vrijdag ben ik Turku geweest, hier zijn we bij een distribiteur geweest en bij een international bejaardentehuis om een nieuw product te testen.

Inmiddels begint het hier ook wat warmer te worden. Overdag is het tussen de 2 en -10 graden, ‘s nachts is het vaak nog wel onder de -10. Ik heb mijn zonnebrl die ik in Zweden heb gekocht al ook lekker kunnen gebruiken, we hebben de laatste week erg mooi weer, de zon die schijnt en er is blauwe lucht! Ook de dagen worden langer, op dit moment zijn de dagen alweer 11,5 uur.

Groetjes uit het zonnige Oulu!

PS. Ik heb ook nog wat nieuwe foto´s gezet op http://picasaweb.google.com/brittisinfinland

• 13 Maart 2010 - 19:19

Mama:

Hé Britt, nog even en dan kun je alle dagen je Zweedse bril gebruiken;)
    Hier wordt het ook steeds weer wat warmer en de dagen weer langer. Tot horens XXX mama

• 28 Maart 2010 - 13:45

Riekje En Jelle:

hoi britt, het word weer tijd voor een nieuw verslag.
    alles is hier oké, ben samen met je vader uit eten geweest, dit was erg gezellig.groetjes riekje