Midzomer! - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu Midzomer! - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu

Midzomer!

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

29 Juni 2010 | Finland, Oulu

Hallo iedereen,

Zoals jullie in de titel van dit verhaaltje al zien is het Midzomer geweest! Ik heb midzomer samen met een aantal vrienden in een zomerhuisje gevierd. Het zomerhuisje was iets boven poolcirkel en op de grens van Finland en Rusland. De officiële grens was 80 meter van ons huisje. Het was erg leuk dat we zo noordelijk waren, hierdoor hebben we het hele weekend alleen maar zon gezien!

Doordat het huisje erg afgelegen was, konden we er alleen per boot komen. We hadden een klein roeibootje waar maximaal 5 mensen in konden. In totaal waren we met 10 mensen.

Het huisje geen water en elektriciteit. Dit betekende dat we geen douche, normale wc en gasfornuis hadden. Maar we hebben ons prima kunnen redden.

Op donderdag avond zijn we vertrokken. Na een autorit van 4,5 uur waren we aangekomen bij het huisje. We waren allemaal erg moe en zijn dan ook direct gaan slapen. Op vrijdag zijn we begonnen met bomen kappen (voor de sauna, fornuis en barbecue) Hierna zijn we gaan vissen. We zijn met de roeiboot het meer opgegaan en het eerste uur hadden we niet veel succes. Daarom besloten we het eens in Rusland te proberen. Natuurlijk stond er een groot hek midden in het meer, maar we konden onze hengels er wel overheen gooien. Na 5 minuten veel plezier te hebben, kwam er al een Russische bewaker aan. Deze was niet erg blij met ons en verzocht ons ook aan de Finse kant te blijven vissen. Toen wij onze hengels uit het water wilden halen bleken we net een hele grote vis te hebben gevangen! Een grote Forel. De bewaker kon hier gelukkig ook om lachen en heeft ons meegeholpen om de vis in onze boot te krijgen. Maar ja, toen hadden we een levende vis in onze boot, en onze `echte´ vissers waren niet mee...... en niemand van ons durfde de vis dood te maken, gelukkig heeft de Russische bewaker hier ons mee kunnen helpen. Later hadden we ook nog een forel en snoek gevangen. ‘s Avonds hebben we gebarbecued. Gelukkig hoefde we niet alleen vis te eten, we hadden ook ander vlees meegenomen!

Op zaterdag hebben we in de zon gezeten, gebadmintond, gewandeld en gezwommen. Op zondag moesten we alweer vertrekken. Om ongeveer 6 uur ’s avonds was ik weer in Oulu. Zoals het er nu uitziet heb ik eerst geen vakantie of weekendjes weg meer , maar over 2 maandjes ga ik alweer naar Nederland.

Tot snel!

Ps. Foto's van dit weekend staan weer op picasa!

• 29 Juni 2010 - 18:46

Mama:

Je hebt al veel gezien! Nog geen 2 maandjes en dan zijn wij er ook! Schiet al lekker op. Als we net zoveel meemaken... ;) Ik hoef alleen geen snoek te eten, misschien papa wel :)

Tot horens, mama en papa en Niké

• 01 Juli 2010 - 10:12

Tjitske:

geweldig allemaal, het lijkt echt net overdag. Mooi dat je over 2 maanden weer thuis bent!!

groeten uit Bakkeveen

• 02 Juli 2010 - 13:14

Jan:

Supergaaf dat verslag. Jij beleeft nog es wat zeg! Succes met t werk maar weer en tot binnenkort (?)

Jan