Mama en tante Tjitske in Finland! - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu Mama en tante Tjitske in Finland! - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu

Mama en tante Tjitske in Finland!

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

18 Januari 2010 | Finland, Oulu

Hallo iedereen!

Het is een behoorlijke poos geleden na mijn laatste bericht. Ik ben namelijk 2,5 weken naar Nederland gegaan, om hier kerst en oud en nieuw te vieren. Ook heb ik in Nederland weer vrienden en familie kunnen zien. Op 6 januari ben ik weer naar Finland gegaan. Mijn moeder en tante zijn toen met mij meegegaan, om hier een weekje vakantie te gaan houden.
De heenweg hadden we een beetje pech, want het vliegtuig had ongeveer 2 uur vertraging de grote sneeuwval. Toen we waren aangekomen op het station in Tampere moesten we daardoor 2,5 uur wachten op de eerstvolgende trein richting Oulu.

Om ongeveer 8 uur waren we aangekomen in Oulu , hier zijn we eerst wat gaan eten. Hierna heb ik mijn moeder en tante naar hun hotel gebracht. Het was deze avond heel erg koud, -26 graden. Later deze week werd het nog kouder. We hebben 1 dag gehad met -32 graden!

Ikzelf had vrijdag morgen nog eerst een gesprek bij Polar. Er moesten nog een aantal dingen besproken worden voordat de stage kan beginnen. Het gesprek verliep goed. De stage bij Polar is nu helemaal geregeld. Ook mijn Nederlandse school heeft inmiddels de stage goedgekeurd!

Op vrijdagmiddag zijn we met de trein richting Rovaniemi gegaan. Rovaniemi is een stad ongveer 250 kilometer van Oulu. De stad ligt precies op de poolcircel. Hier zijn we zaterdag naar de kerstman geweest. Ook zijn we hier in een ijsparkje geweest. Hier was een bar met allerlei beelden van ijs gemaakt. Ook was er een glijbaan waar je met een band vanaf kon gaan. En natuurlijk zijn we op de foto met de echte kerstman geweest. ;)

's Avonds zijn wij met een rendier safari meegeweest. Dit was erg mooi! We vertrokken om 7 uur richting de Rendierboerderij. Omdat het buiten zo koud was, kregen we speciale pakken aan. Zo konden we het toch lekker warm houden. Hierna gingen we in de slee en begon de tocht. Halverwege de safari zijn we gestopt, om wat te eten en te drinken. Om iets voor 11 uur waren we weer teruggebracht bij het hotel.

Op zondag zijn we weer richting Oulu gegaan. Hier zaten tante Tjitske en mijn moeder in het strand hotel, wat een eindje van de stad was. Doordat het zondag was, reden er geen bussen en moesten we dus naar het hotel lopen.

Omdat mijn moeder en mijn tante al dinsdag erg vroeg moesten vertrekken, hebben we maandag avond al afscheid genomen. We hebben maandagavond nog even lekker gegeten en gezwommen. Hierna ben ik naar mijn huis gegaan. Om 's morgens 5 uur zijn moeder en tante al vertrokken richting het vliegveld.

Na het vertrek van mijn moeder en tante is de temperatuur vrij hoog gebleven. Overdag is het hier ongeveer -5.

Op dit moment ben ik erg druk om alles te regelen voor mijn stage. Inmiddels heb ik al een finse bankrekening en een belasting aanvraag. Nu is het even afwachten of de belastingaanvraag op tijd verwerkt kan worden.

Mijn stage zal al op 1 februari beginnen. Dus nog maar 2 weekjes de tijd om al mijn school spullen af te maken. Zoals het nu lijkt ga ik al mijn punten halen van dit semester en kan ik zonder achterstand aan mijn stage beginnen.

Tot snel!

Britt







  • 18 Januari 2010 - 10:26

    Mama:

    Hé Britt, ik wil nu al graag terug. Ik zit alweer in de hectiek van het werken en iedereen in Finland is erg rustig.

    Groetjes, Mama

  • 20 Januari 2010 - 13:55

    Tjitske:

    Geen grappen over de kerstmanfoto!!!

  • 20 Januari 2010 - 21:06

    Papa:

    leuk geschreven mama was echt 100% ontspannen en zat nog wel een paar dagen op finse snelheid
    ik denk dat ze erg genoten heeft.
    groetjes,papa

  • 23 Januari 2010 - 14:51

    Jelle En Riekje:

    hé Britt, je hebt een tijdje niets van ons gehoord, we vonden het hel gezellig met de kerst.Fijn dat alles goed is, en dat je stage goedgekeurd is.Heb je moeder nog niet gesproken maar zal zeker de verhalen nog horen,\ groetjes van jelle en riekje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Oulu

Britt naar Finland!

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

Nog 1 maandje te gaan....

29 Juni 2010

Midzomer!

14 Juni 2010

terug van vakantie!

18 Mei 2010

in 1 maand van -24 naar + 29 graden!

29 April 2010

Wappu
Britt

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 23682

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 01 Augustus 2013

Studeren in Lappeenranta

03 Augustus 2009 - 31 Augustus 2010

Britt naar Finland!

Landen bezocht: