Een nieuw berichtje uit Oulu - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu Een nieuw berichtje uit Oulu - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu

Een nieuw berichtje uit Oulu

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

24 November 2009 | Finland, Oulu

Hallo iedereen,

Dit berichtje is een paar dagen later dan normaal, maar zondag had ik het erg druk met Pulla's bakken (Finse broodjes) en gisteren heb ik via een school een stage plek aangeboden gekregen. Dus had ik nog geen tijd gevonden om een nieuw berichtje te schrijven.

Deze week ben ik weer veel naar school geweest. Mijn extra engels heb ik deze week afgesloten, het cijfer zal ik over 2 weken krijgen.

Ook heb ik deze week weer een verslag terug gekregen, hier heb ik een 3 op gehaald, in Nederland een 8.

Met mijn Finse taalcursus gaat het ook goed. Het Fins gaat langzaam steeds iets beter. Ik heb 3 uur per week Finse les. Ik heb samen met Chinezen, Polen, Pakistanen, Ethiopiërs en Indiërs les. Doordat wij allemaal uit zulke verschillende landen komen, ontstaan er soms erg grappige situaties.

Verder heb zondag Pulla's gebakken. Dit zijn broodjes waar kaneel en suiker door heen zit. Ik heb deze samen met een paar vriendinnen hier uit de buurt gebakken. Het eindresultaat was erg goed/lekker!

Gisteren heb ik een gesprek op school gehad. Omdat het op dit moment zo moeilijk is om hier in Finland een stageplek te vinden, heeft de school een aantal stageplaatsen gecreëerd. Ook voor mij is daar een stageplek beschikbaar. Het is wel een plan B, omdat het beter is om in een bedrijf stage te lopen. Maar het is nu wel een lekker gevoel dat ik tenminste iets heb.

Tot snel,
Britt


  • 24 November 2009 - 14:45

    Mama:

    Hé, snoepdoos :)

    XXX mama

  • 28 November 2009 - 18:48

    Tjitske:

    He Britt, here I come met je moeder, had je het al gehoord? Ik lig nu al wakker van het vliegen (grapje maar toch wel zweetdruppeltjes). Groet, Tjitske

  • 30 November 2009 - 16:42

    Marjolein:

    Hoi Britt,

    Ik had je eerder ook al geschreven maar heb waarschijnlijk iets verkeerd gedaan want ik zie het niet terug.
    Maar leuk om je even in "levende lijve" gezien te hebben bij je ouders vorige week!!
    Gelukkig heb je nu wel een stageplek. Is wel een hele zorg minder!!
    De groetjes van ons allemaal!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Oulu

Britt naar Finland!

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

Nog 1 maandje te gaan....

29 Juni 2010

Midzomer!

14 Juni 2010

terug van vakantie!

18 Mei 2010

in 1 maand van -24 naar + 29 graden!

29 April 2010

Wappu
Britt

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 23680

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 01 Augustus 2013

Studeren in Lappeenranta

03 Augustus 2009 - 31 Augustus 2010

Britt naar Finland!

Landen bezocht: