All saints day - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu All saints day - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu

All saints day

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

08 November 2009 | Finland, Oulu

Hey iedereen!

Na het vorige bericht heb ik alweer veel beleefd. Vorige week zaterdag was het All Saints day. Dit is een feestdag in heel Finland. Het is de bedoeling dat je die dag gebruikt om leuke dingen met vrienden en familie te doen. 'S avonds ga je dan met zijn allen naar de begraafplaats en steekt een kaarsje aan voor iedereen die je lief hebt gehad maar overleden is.

Ik was door Lotta en haar familie uitgenodigd om daar te gaan lunchen. De lunch bestond uit allerlei soorten vis, wat boven de vuurkorf werd klaargemaakt. Ik had niet verwacht dat ik het lekker zou vinden, maar ik moet zeggen dat het erg lekker was. Het kaviaar was alleen niet helemaal mijn ding, dat vind ik niet lekker!
's Avonds was er een uitvoering van de Oulu conservatorium in de kerk, daar ben ik ook naar toe geweest. Dit was heel appart, de hele kerk was vol mensen en overal stonden kaarsjes.

De rest van vorige week heb ik het vooral heel druk met school gehad. Mijn extra engels course is (gelukkig) bijna klaar. Mijn Fins 2 cursus is deze week voor het eerst begonnen. Verder heb ik mijn eerste toets van business engineering terug gekregen,marketing of high technology, ik heb een Finse 4 gehaald. Dit is volgens het Nederlandse systeem een 9! Ook met mijn extra online poolstudie gaat het nog goed. Ik sta daar gemiddeld een 8 op. Eind december hoop ik deze af te sluiten.

Verder was het hier gisteren weer gaan sneeuwen. Hierdoor is het erg leuk een sneeuwballengevecht te houden!

Ook zijn er twee leraren uit Nederland dit weekend in Oulu. Ze kwamen gisteren bij ons langs en we zijn daarna met zijn alleen uit eten geweest.

Verder gaat het met mijn lip allemaal goed. Het litteken wordt al minder rood en heb er ook bijna geen last meer van. Alleen als ik naar buiten ga voor een langere tijd, begint het allemaal stijf te worden. Maar dat zal eerst nog wel een poosje zo blijven.

Heippa! (tot snel)


  • 08 November 2009 - 20:59

    Mama En Niké:

    Hé Britt,de studie gaat lekker. Verder hier alles oké!

    XXX mama en Niké ;);)

  • 11 November 2009 - 18:23

    Riekje:

    hoi Britt, leuk dat alles goed en gezellig is,
    zo te horen kunnen we met de kerst wel iets bijzonders voor je te eten maken, jij lust nu bijna alles

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Oulu

Britt naar Finland!

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

Nog 1 maandje te gaan....

29 Juni 2010

Midzomer!

14 Juni 2010

terug van vakantie!

18 Mei 2010

in 1 maand van -24 naar + 29 graden!

29 April 2010

Wappu
Britt

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 23671

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 01 Augustus 2013

Studeren in Lappeenranta

03 Augustus 2009 - 31 Augustus 2010

Britt naar Finland!

Landen bezocht: