Derde op de Finse Kampioenschappen! - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu Derde op de Finse Kampioenschappen! - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu

Derde op de Finse Kampioenschappen!

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

27 Oktober 2009 | Finland, Oulu

Hallo iedereen!

Zoals jullie hadden gelezen was ik vrijdag vertrokken naar Rovanmiemi, om daar mee te doen aan de Finse Kampioenschappen. Rovaniemi ligt een stuk noordelijker dan Oulu, dus hier was ook al meer sneeuw. Ook zijn we onderweg erg veel rendieren tegen gekomen.

Nadat we vrijdag avond aan waren gekomen, zijn we eerst met zijn allen uit eten geweest. Hierna was de medische keuring. Er werden hier allerlei testen gedaan en gelukkig werd ik gezond verklaard. Wel kreeg ik extra EHBO toezicht tijdens mijn wedstrijden, die zouden de wond in de gaten houden.

Zaterdag hoefde ik nog niet te judoën, alleen mensen onder de 17 jaar. Zaterdag ben ik dus lekker wezen winkelen en daarna zijn we naar de finales gaan kijken van -17 jaar. De sporthal was eigenlijk vrij dichtbij ons bed&breakfast, er zat alleen een hoge berg tussen. Op de kaart zagen we dat we er omheen moesten lopen, wat ongeveer 5,5 km was. Maar ik was samen met 4 Finnen..... en die waren niet van plan om zo om gaan te lopen. Ze hadden het idee om over de berg te gaan lopen met kompas en kaart. Ik zag dat niet zo zitten, maar veel keus had ik niet. We zijn dus over de berg geklommen. (helaas was de ski-lift nog niet open!) Maar toen we op de top waren, had de telefoon (waar het kompas op was) van Jesse geen signaal meer. Dus wisten we niet meer welke kant we op moesten. We hebben toen ongeveer een half uur bij een langlauf pad gewacht tot er een langlaufer zou komen, die wist waar hij was. Hij heeft uitgelegd hoe we ongeveer moesten lopen, gelukkig hoefde we niet naar beneden te lopen, we hadden plastic zakken meegenomen en konden daarmee naar beneden sleeen! Toen we waren aangekomen, waren we allemaal erg blij, vooral onze voeten waren helemaal koud en nat van de sneeuw.

Zondag morgen om half 7 moest ik gewogen worden. Hierna moest je samen met je tegenstanders uit je poule ontbijten. Gelukkig bleek dat ik aardige meisjes in mijn poule had, die ook allemaal wel engels konden spreken.

Om half 10 begonnen de wedstrijden. Mijn eerste wedstrijd begon niet zo best, ik kreeg 2 strafpunten. 1 Omdat ik niet naar de scheidsrechter had geluisterd (omdat ik niet begreep wat hij zei) en toen ik vroeg of hij het in het engels wou zeggen, kreeg ik ook een tweede, omdat ik geen fins kon. Ik had nog wel een wazari gescoord, maar ook mijn tegenstander had die. Dus had zij gewonnen.

De wedstrijden (2) daarna gingen een stuk beter. Ik had alle twee gewonnen. Mijn laatste wedstrijd ging ook erg goed. Na 40 seconden had ik al een behoorlijke voorsprong ( wazari en een yuko) Maar in eens begon mijn wond toch weer aan de binnenkant te bloeden. Hierdoor moest ik stoppen en had de wedstrijd verloren. Gelukkig was ik toen toch nog derde!

Verder hadden ook andere mensen van mijn judoclub het best goed gedaan. Er waren in totaal 2 zilveren en 2 bronzen medailles gehaald.

Deze week ga ik verder niet zoveel bijzonders doen. Ik moet deze week vooral veel naar school dus veel vrije tijd heb ik niet!

Nahdaan! (tot snel)


  • 27 Oktober 2009 - 16:27

    Mama:

    Goed gedaan man! Leuke snor heb je op de foto!

    XXX mama

  • 27 Oktober 2009 - 20:39

    Sanne Manting:

    Hey Britt!!
    Ja ja, ik lees ook nog zo af en toe je waarbenjij;)! Leuk om te lezen hoe het je daar vergaat!
    En gefeliciteerd hè met je 3de plaats!!:)

    Aan de Hereweg gaat alles zn gangetje!

    Ik wens je nog heel veel plezier daar in Finland!

    X Sanne


  • 28 Oktober 2009 - 18:46

    Riekje:

    hoi Britt, gefeliciteerd met je bronzen medaille.
    leuk weer een verhaal van je te lezen, ik kijk elke week wel.groetjes jelle en riekje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Oulu

Britt naar Finland!

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

Nog 1 maandje te gaan....

29 Juni 2010

Midzomer!

14 Juni 2010

terug van vakantie!

18 Mei 2010

in 1 maand van -24 naar + 29 graden!

29 April 2010

Wappu
Britt

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 23680

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 01 Augustus 2013

Studeren in Lappeenranta

03 Augustus 2009 - 31 Augustus 2010

Britt naar Finland!

Landen bezocht: