De winter komt eraan! - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu De winter komt eraan! - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu

De winter komt eraan!

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

11 Oktober 2009 | Finland, Oulu

Hei!

Vooral aan het begin van deze week leek het al echt winter. Het sneeuwde/hagelde de hele dag door, en het was verschikkelijk koud! Na woensdag ging de sneeuw weer weg en werd het weer iets warmer. Ik zag net op het weerbericht dat het volgende week alweer een stuk kouder wordt.

Ik heb daarom maar besloten om mijn fiets alvast "winterklaar" te maken. Dat betekend dat ik nu spijkerbanden onder mijn fiets heb. En als het glad/donker is, fiets ik met een helm op.

Verder heb ik woensdag een gesprek met mijn gebeleider (Katja) gehad. Ik heb namenlijk wel erg veel vakken (55 ec). Maar ik heb met Katja afgesproken dat wanneer ik het te druk krijg, het vak per direct mag laten vallen.

Vrijdag had ik mijn eerste examen van business engineering. Dit ging over marketing van high-tech producten. Het tentamen ging anders dan ik had verwacht, maar ik denk dat ik het wel voldoende heb.
Verder heb ik vrijdag mijn eerste opdracht terug gekregen; een 4! Dit is ongeveer een 9 in Nederland.

Verder ben ik donderdag bij de judo gevraagd of ik mee wou doen aan de nationale finse kampioenschappen, er doen van mijn club sowieso al 5 andere mensen mee. Waaronder ook Lotta, een meisje waarmee ik altijd samen train. Het lijkt mij wel leuk om een keer aan mee te doen. Volgens iedereen van mijn judoclub is dat mogelijk, ondanks dat ik Nederlander ben. Dinsdag wordt iedereen die ingeschreven is bij de Finse judobond gecontroleerd, en dan kijken of ik geaccepteerd word.

Omdat ik naar het Finse kampioenschap mag, wordt ik samen met die andere mensen van mijn club die heen mogen maandag geïnterviewd door de Noord-Finse krant; Kalevala

Verder hoef ik deze week alleen op dinsdag, woensdag en donderdag naar school de rest van de week en volgende week ben ik vrij! Want het is dan herfstvakantie!

Groetjes Britt

  • 11 Oktober 2009 - 11:40

    Hoi Britt:

    Wat gaaf om je verhalen te lezen! Tof, dat je misschien mee mag doen aan het Fins judo toernooi! Succes!
    En geniet van je vakantie!

    Groetjes Brigitte

  • 11 Oktober 2009 - 14:26

    Mama:

    Hé Britt, hier wordt het ook kouder. Het gaat nog niet vriezen. Met spijkerbanden heb je straks vast meer grip in de sneeuw. XXX Mama ;)

  • 14 Oktober 2009 - 15:04

    Hendrik:

    Zo hee, meedoen aan de nationale kampioenschappen! Succes :-)

  • 14 Oktober 2009 - 18:53

    Tjitske:

    Hoi, hier ook de eerste nachtvorst gehad!!! Gjalt en Lieuwe huilend op de fiets van de kou. Mietjes. Het is wat langer geleden dat wij gereageerd hebben maar wat een tijd van je leven heb je daar zeg. Geweldig. Hopelijk hou je dit tempo vol want het klinkt wel erg druk. Liefs van de Spinders

  • 15 Oktober 2009 - 17:37

    Riekje:

    hoi Britt, zo te horen kun je beter judo doen dan hockey, hopelijk geneest je litteken goed, en een beetje onzichtbaar.
    Kop op, en anders laat je toch gewoon je snor groeien(grapje).
    ik vind het fijn dat ik je zo makkelijk even een bericht kan sturen.
    Veel plezier in de vakantie, jij vermaakt je vast wel.Enne nog gefeliciteerd met je 4.
    groetjessss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Oulu

Britt naar Finland!

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

Nog 1 maandje te gaan....

29 Juni 2010

Midzomer!

14 Juni 2010

terug van vakantie!

18 Mei 2010

in 1 maand van -24 naar + 29 graden!

29 April 2010

Wappu
Britt

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 23680

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 01 Augustus 2013

Studeren in Lappeenranta

03 Augustus 2009 - 31 Augustus 2010

Britt naar Finland!

Landen bezocht: