Mijn Finse verjaardag! - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu Mijn Finse verjaardag! - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu

Mijn Finse verjaardag!

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

04 Oktober 2009 | Finland, Oulu

Hallo iedereen!

Bedankt voor jullie leuke felicitaties! Het is erg leuk om al die berichtjes uit Nederland te ontvangen!

Maandag en dinsdag heb ik verder niet zoveel bijzonders beleefd. Maar woensdag was het dan mijn verjaardag! Eerst 's morgensvroeg naar school, ik had engels. De lerares wist direct op te merken dat ik jarig was. Ik moest op het bureau van de lerares gaan staan, waarna er in het Fins voor mij gezongen werd. Na het zingen ging elke klasgenoot mij feliciteren (35 klasgenoten) Toen begon de les. Toen ik thuis kwam hadden mijn huisgenoten mijn kamer versierd met ballonnen en hadden voor cadeaus voor mij.

'S avonds bij de judotraining wisten ze ook dat ik jarig was, dus ook hier gezongen. Verder had ik woensdag bij de judo ook een speciale training. We gingen de leger oefenbaan gebruiken. Dit betekende dat we bij -1 graad buiten moesten gaan klimmen/tijgeren en renenen! Maar het was erg leuk om dit een keer gedaan te hebben!
Toen ik thuis kwam had ik een feestje met huisgenoten en een vriendin, dit was erg gezellig!

Donderdag begon de dag met SNEEUW! Helaas was het binnen drie uur allemaal al weer gesmolten!

Vrijdag was het hier overdag erg koud, en moest al vroeg naar school. Ik ging op de fiets naar school, maar ben een aantal keer gevallen. Omdat de wegen hier net schaatsbanen zijn!

Zaterdag heb ik op school een presentatie moeten geven, wat erg goed ging!

Vandaag is het hier slecht weer.... Het regent/hagelt de hele dag, het is koud (ongeveer 2 graden) en het is de hele dag schemerig geweest. Hopen dat het weer beter gaat worden!

Groeten Britt

  • 04 Oktober 2009 - 18:02

    Mama:

    Hé Britt, toch maar naar spijkerbanden voor je fiets gaan kijken. Net als de echte Finnen! Hier in Nederland hebben we een redelijke dag gehad,maar het waaide wel hard. Is de taart van je verjaardag helemaal op :)? XXX mama

  • 05 Oktober 2009 - 17:15

    Riekje:

    Hoi Britt, ik had op het weerbericht al gezien dat het slecht/koud weer was bij jou, Maar elk nadeel heb zun voordeel laten we maar zeggen, des te lekkerder is het om weer binnen bij een lekkere warme kachel te zitten.
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Oulu

Britt naar Finland!

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

Nog 1 maandje te gaan....

29 Juni 2010

Midzomer!

14 Juni 2010

terug van vakantie!

18 Mei 2010

in 1 maand van -24 naar + 29 graden!

29 April 2010

Wappu
Britt

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 23683

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 01 Augustus 2013

Studeren in Lappeenranta

03 Augustus 2009 - 31 Augustus 2010

Britt naar Finland!

Landen bezocht: