Naar school..... - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu Naar school..... - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu

Naar school.....

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

13 September 2009 | Finland, Oulu

Heihei!

Afgelopen week was het dan zo ver, vrijdag was mijn eerste schooldag!

Eerst heb ik maandag met Maria nog even lekker gewinkeld en spullen ingepakt. Want dinsdag zou zei helaas al weer vertrekken. Dinsdag morgen en middag zijn we samen naar het zwembad gegaan. Maar 's avonds is Maria met de nachttrein naar Tampere vertrokken. Maria vertrok om 23.52 en om 23.15 kwamen Stefan en Wouter hier in Oulu aan.

Stefan en Wouter hebben op het station gewacht. Samen hebben we Maria uitgezwaaid. Hierna zijn we met zijn alleen naar ons huis gegaan.

In ons huis zijn nu alle kamers bezet, we wonen hier nu met 4 Nederlands, 2 Chinezen, 1 Nepalees en 1 Ethiopiër.

Woensdag en donderdag was ik nog vrij van school. Wel had ik een gesprek met mijn begeleider woensdag. We hebben besproken dat ik de business engineering course ga doen, een cursus engels voor gevorderden en een online poolcirkelstudie. De Finse taalcurus deel 2 had ik mij ook voor ingeschreven, maar daar heb ik alleen nog niks weer van gehoord In eerste instantie zou ik alleen business engineering doen, maar de lessen van deze course zijn meestal alleen op vrijdag en zaterdag.

Vrijdag was dan mijn eerste schooldag. Onze klas bestaat uit twee groepen; Studenten die alleen het business engineering doen en studenten die de master van engineering doen. De studenten van de master zijn allemaal Fins en de meesten hebben ook al een aantal jaren gewerkt.

In de les moet je hier veel opdrachten in groepjes doen. Ik zit in een groepje met twee Finse mannen. Deze doen de master en zijn ook heel wat ouder dan mij. Ze werken allebei full-time maar doen deze studie daarnaast.

Ook moeten we over twee weken een verslag inleveren. Dus zullen we af en toe afspreken om het verslag te gaan maken.

Vandaag (zondag) zal ik bezig gaan met mijn individuele deel van het verslag. Verder ga ik vanavond samen met alle huisgenoten het huis schoonmaken. Ook gaan we een schoonmaakrooster maken, om het huis ook schoon te houden!

Nähdään Britt

  • 13 September 2009 - 09:20

    Papa, Mama En Niké:

    Hé Britt, wij lezen net dat je ook nog Fins 2 gaat doen. Krijg je het dan niet te druk. Als het je lukt vinden we dit wel knap. Hier alles verder goed, maar dat wist je al via skype.

    Dikke kussen van ons allemaal

  • 13 September 2009 - 18:09

    Johan En Tjitske:

    Hr bezige bij. Wat een studiebol ben je. Wel handige wat oudere mensen in je groepje. Kun je veel van leren (hoop ik, denk ik)
    Schoonmaken is ook een leerproces dus succes er maar mee. Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Oulu

Britt naar Finland!

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

Nog 1 maandje te gaan....

29 Juni 2010

Midzomer!

14 Juni 2010

terug van vakantie!

18 Mei 2010

in 1 maand van -24 naar + 29 graden!

29 April 2010

Wappu
Britt

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 23710

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 01 Augustus 2013

Studeren in Lappeenranta

03 Augustus 2009 - 31 Augustus 2010

Britt naar Finland!

Landen bezocht: