Week 5 - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

05 September 2009 | Finland, Oulu

Hallo iedereen!

Deze week heb ik hier weer veel dingen beleefd! Maandag kwam de eerste mede-Nedelander, Patrick in Oulu.

En dinsdag kwam een vriendin van mij, Maria hier aan. Maria is deze week bij mij op bezoek. Dinsdag avond hadden we een gezellige barbecue samen met alle huisgenoten. Ook hebben hebben we een spoedcursus met stokjes-eten gekregen van de Chinezen. (zie foto)

Woensdag zijn Maria en ik aan het winkelen geweest. 's Avonds zijn we uit geweest.

Donderdag hebben we een rust dag gehad maar 's avonds hebben we op het strand gezeten, in de hoop het noorderlicht te zien. Het uitzicht op het strand was erg mooi, alleen het noorderlicht hebben we helaas niet gezien.

Vrijdag zijn Maria en ik naar de Oulu dagen geweest. Hier waren kleine optredens van lokale artiesten en een markt.

Vandaag (zaterdag) zijn we naar het Tietomaa geweest. Dit is een wetenschapscentrum wat vooral over zwaartekracht gaat.

Morgen gaan we zwemmen en waarscheinlijk nog even een kijkje nemen bij de laatste Oulu dag.

Groeten Britt en Maria

• 05 September 2009 - 18:17

Jelle En Riekje:

Hoi Britt, gefeliciteerd met je goede cijfer voor je examen. Fijn dat jullie je zo vermaken.Het klinkt gezellig.
    tot de volgende keer.
    groetjes.jelle en riekje

• 06 September 2009 - 09:32

Pappa, Mamma En Niké:

Hé Britt, gelukkig kun je je Nederlands weer oefenen. Ik hoop dat jullie het Noorderlicht nog zien. Moet je het fototoestel wel in de aanslag hebben hoor. Wij zijn er ook erg benieuwd naar :)

Dikke kus van ons allemaal

• 06 September 2009 - 12:28

Catrien Kats:

Hoi Britt,
    Jou reisverslag is mooi en interessant om te lezen.Fijn dat je het zo naar de zin hebt, geniet ervan.Veel plezier en de groeten van je buren.

• 06 September 2009 - 19:33

Diana:

Hallo,

Wat leuk dat je nu ook nog met stokjes kunt eten.
    Enneh.... wat heb je dan gegeten?
    Saté stokjes op de bbq?
    (hahahihi)
    Weer veel leuke dingen gedaan, lees ik.
    Je geniet enorm en wij met je mee.
    Rust lekker nog even uit en we wachten je volgende verslag weer af.
    Groetjes, Diana

• 07 September 2009 - 19:18

Tjitske:

Veel dingen te doen. Na al dat fins vast wel lekker om weer eens in het nederlands te kletsen denk ik. Gisteren hebben we met zn allen even Clarissa en Stefanie hun nieuwe huis bewondert. Je pappa en maam waren er toch nog even. Goed van je moeder. Ik zou Tjeerd nog steeds de uilen foto's laten zien. Hij vraagt er steeds om. groet

• 10 September 2009 - 10:00

Marjolein:

Hoi Britt,

Is wel weer lekker zeker dat je weer nederlands kunt praten. Ben benieuwd naar dat noorderlicht. Zo te lezen verveel je je niet. Klinkt allemaal wel heel gezellig. Straks wil je niet weer terug naar het saaie Nederland! Nee hoor, geniet er maar lekker van, je hebt het waarschijnlijk ook druk genoeg met leren en alles.
    De groetjes van ons allemaal!