Laatste week taal en cultuurcursus - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu Laatste week taal en cultuurcursus - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu

Laatste week taal en cultuurcursus

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Britt

29 Augustus 2009 | Finland, Oulu

Hallo iedereen!

Deze week was het dan zo ver, ik moest mijn Fins examen maken.

Maandag moest ik van 9 uur tot half 4 naar school. We hebben de laatste dingen besproken en geoefend. Want de volgende dag (dinsdag) moesten we ons examen maken.

Om dinsdag 9 uur was het examen. Het examen duurde 4 uur en was alleen schriftelijk.

Vanaf woensdag zijn we bezig geweest met een fins tijdschrift maken. Ieder groepje van ongeveer 4 mensen moest een artikel (in het fins) schrijven over een Fins onderwerp. Mijn groepje had het gedaan over de Finse sauna.

Donderdag zijn we eerst 's morgens weer bezig geweest met het tijdschrift. 'S middags kregen we te horen wie zijn examen gehaald had. En tegen verwachting in, had ik het gehaald!!! Ik heb een 3 gehaald. Dit is in Nederland ongeveer een 8.
'S avonds hebben we het afscheidsfeest gehad. Hier kregen we ook het tijdschrift dat we zelf gemaakt hadden.

Vrijdag had ik vrij. Ik heb niet zoveel gedaan deze dag. Eerst lekker uitgeslapen en 's middags met mijn huisgenoten zitten kletsen. ´S avonds ben ik samen met mijn huisgenoten en een paar meisjes van mijn cursus naar een avond voor buitenlandse studenten geweest.

Vandaag (zaterdag) ben ik naar een veiling van de politie geweest. Hier werden gevonden of in beslag genomen voorwerpen geveild.Ik heb hier verder niks gekocht, wel een keer geboden, maar dat werd over-boden. Vanmiddag ga ik mijn kamer schoonmaken. En morgen ga ik een mountainbike route fietsen.

Groeten Britt

  • 29 Augustus 2009 - 11:35

    Maria:

    Britt,
    gefeliciteerd met je toets!

    Zie je over 3 dagen!

    Xx Maria

  • 29 Augustus 2009 - 23:33

    Brigitte:

    Hoi Britt,
    Ik heb even een heel aantal reisverslagen en foto's bekeken. Gefeliciteerd met het behalen van je examen. Handig om wat fins te spreken;)
    Mooie foto's trouwens.
    Heb je nu ook mooi weer? Hier is het vandaag erg regenachtig geweest. We wilden bbqen maar dat ging niet door.
    Succes met je opleiding en veel plezier morgen met mountainbiken!!

    Groetjes Brigitte

  • 30 Augustus 2009 - 08:00

    Mama, Papa En Niké:

    Hé Britt, waar heb je op geboden? Nu lekker vrij! Geniet maar even een weekje!

    Groetjes, papa, mama en Niké

  • 30 Augustus 2009 - 17:26

    Robertha:

    Ola Britt,

    ¿cómo está? Ik probeer heftig wat Spaans te spreken voor mijn reis naar Peru. Ondertussen hier naar de Vuelta gekeken....het zoeft voorbij...Maar jij gaat ook als een speer. Gefeliciteerd met je dikke vette 8!! dat heb je lekker binnen. Wat staat er nu op stapel??

  • 06 September 2009 - 19:26

    Diana :

    Hoi Britt,

    Zo, zie je nu wel dat je goed fins kunt.
    Een 8 notabene, super!!
    Was het dus niet zo heel erg moeilijk óf je hebt enorm goed geleerd.
    Dat laatste zal het wel zijn geweest.
    Mij lijkt fins een erg moeilijke taal, hoor!
    Fijn dat het goed met je gaat en dat je van die leuke dingen doet.
    Het is leuk om mee te beleven.
    Veel plezier,
    liefs, Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Oulu

Britt naar Finland!

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

Nog 1 maandje te gaan....

29 Juni 2010

Midzomer!

14 Juni 2010

terug van vakantie!

18 Mei 2010

in 1 maand van -24 naar + 29 graden!

29 April 2010

Wappu
Britt

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 23713

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 01 Augustus 2013

Studeren in Lappeenranta

03 Augustus 2009 - 31 Augustus 2010

Britt naar Finland!

Landen bezocht: