Week 3 - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Britt

22 Augustus 2009 | Finland, Oulu

Hallo iedereen!

Deze week heb ik veel dingen gedaan en beleefd.
Maandag heb ik 's morgens taalles gehad en 's middags een rock-les. Deze les was in een bar in de stad en werd gegeven door een rock bandje. Ze hebben verschillende dingen verteld en gespeeld. Al was de muziek niet helemaal mijn smaak, het was toch een leuke les!

Dinsdag morgen heb ik ook taalles gehad en in de middag een Finse filmmiddag. We hebben een kerstsprookje gekeken. De film was Fins gesproken maar had gelukkig ook engelse ondertiteling!

Woensdag hadden we een rustig dag, alleen taalles van 9 tot 2.

Donderdag zijn we vertrokken naar Rovanimie. Deze stad ligt op de poolcircel. In Rovanimie zijn we eerst op bezoek bij de kerstman geweest. Vlakbij Rovnimie is het zomerverblijf van de kerstman. Hier kan je op de foto met de kerstman en zijn rendieren bekijken. Hierna hebben we bij een restaurant gerookte zalm gegeten, wat tegen verwachting in, erg lekker was! S'middags hebben we het Articum bezocht. Dit is een museum dat gaat over het leven op en boven de poolcirkel. Na dit bezoek zijn we naar het huisjespark gegaan, waar we gingen barbecueën en overnachten.

Vrijdag zijn we Ranua zoo geweest. Dit is een dierentuin waar dieren zijn die op of boven de poolcirkel te vinden zijn. In deze dierentuin zijn vooral veel verschillende soorten uilen en andere roofvogels. Rond half 3 zijn we weer vertrokken naar Oulu. Aangekomen in Oulu hebben we nog samen gegeten,hierna zijn we allemaal naar huis gegaan.n

Ook was er vrijdag het wereld kampioenschap luchtgitaar spelen. Hier was niet alleen het luchtgitaar maar ook artiesten die tussen door optraden, zoals Anna Puu (In Finland erg populair)Hier ben ik 's avonds naar toe geweest, dit was erg mooi en lachwekkend!

Vandaag ga ik vooral mijn Fins leren! Aanstaande dinsdag heb ik namelijk mijn examen!

Tot de volgende keer!

PS. aangezien ik op deze site maar 10 foto's kan plaatsen heb ik ook nog een website waar ik meer foto's op heb staan: http://picasaweb.google.nl/brittisinfinland/

  • 22 Augustus 2009 - 08:22

    Stefan:

    Hoi Britt, weer een leuke weer achter de rug. Alvast erg veel sterkte met het examen dinsdag!

    Groetjes, Stefan

  • 22 Augustus 2009 - 11:28

    Mama, Papa En Niké:

    Hé Britt,je hebt veel leuke dingen gedaan joh. Wij zijn best wel een beetje jaloers. Tot morgen, even skypen? Vanoavond gaan we naar Annemiek. Zij is jarig vandaag

    XXX van allemaal

  • 23 Augustus 2009 - 12:13

    Lianne:

    Hoi Britt!

    Ik heb even je verhaaltjes gelezen! Volgens mij heb je het wel naar je zin daar! Je doet in ieder geval leuke dingen :D Heel veel succes met de taallessen en ik ga even je foto's bekijken!

    Groetjes Lianne

  • 24 Augustus 2009 - 17:13

    Riekje:

    hoi Britt, goh wat doe jij leuke dingen daar, en wat een leuke dingen om de taal te leren. Je schrijft trouwens erg leuk, ik lees graag je berichtjes.doeeeiii riekje.

  • 25 Augustus 2009 - 19:06

    Diana Talens:

    Hoi Britt,

    Zo zeg, jij beleefd wel veel daar.
    Je schrijft erg leuk en het leest zo lekker weg.
    Wel moeilijk zeker, vooral de 1e week, maar gelukkig ben je die door.
    En zoals ik lees heb je genoeg nevenactiviteiten met de meiden daar.
    Ik hoop dat je vandaag een goed examen hebt gehad!?
    We lezen gauw weer van elkaar.
    Veel plezier en tot horens,
    liefs, Diana

  • 26 Augustus 2009 - 18:08

    Marjolein:

    Hoi Britt,
    Nou, wat heb jij al veel beleeft daar zeg! Maar klinkt wel ontzettend leuk allemaal.
    Zou jij ons je adres kunnen geven via de mail of een privé-berichtje via Hyves?
    Nou, heel veel succes daar ook met alles. Ik zie al wel dat de taal leren wel snel gaat zo met de tandarts en dokter.
    Maar ontzettend leuk zo dat we mee kunnen leven via je website. We kijken er regelmatig op.
    Groetjes en tot schrijvens, Geerhard, Marjolein, Annemmiek en Rick

  • 27 Augustus 2009 - 11:49

    Tjitske:

    Hoi, Johan en Tjeerd zijn vreselijk jaloers op je. Uilen, zijn ze helemaal gek van. Ik zal ze vanavond even de foto's laten zien. Hopelijk je examen goed gemaakt!! Wat goed van je dat je het eten ook opeet. Zal wel moeten. Zal niets voor mij zijn zoals je weet.

    groeten uit Bakkeveen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Oulu

Britt naar Finland!

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

Nog 1 maandje te gaan....

29 Juni 2010

Midzomer!

14 Juni 2010

terug van vakantie!

18 Mei 2010

in 1 maand van -24 naar + 29 graden!

29 April 2010

Wappu
Britt

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 23712

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 01 Augustus 2013

Studeren in Lappeenranta

03 Augustus 2009 - 31 Augustus 2010

Britt naar Finland!

Landen bezocht: