Week 2! - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu Week 2! - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu

Week 2!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Britt

15 Augustus 2009 | Finland, Oulu

Hallo iedereen!

Deze week ben ik vooral veel naar school geweest. Elke dag had ik sowieso van 9 uur tot 3 uur les. Sommige dagen had ik hierna nog extra lessen.

Maandag middag had ik natuurles. We zijn hierbij het bos ingegaan en hebben gekeken naar verschillende planten en dieren. Ook hebben we verschillende soorten bessen geproefd. Helaas waren ze niet allemaal even lekker!

Woensdag hadden we geschiedenis les. De les was heel apart we kregen les van een leraar die er wat apart uitzag. Hij had knal rood geverfd haar ook zijn sikje had hij meegeverfd. Verder had hij een blouse aan met allemaal doodskoppen erop. Hij zei zei dat de geschiedenis van Finland eruitzag zoals hij, veel oorlogen en bloedbaden.

Donderdag ben ik hier naar de tandarts geweest. Ik had erg last van een kies en was dus gedwongen om hier naar de tandarts te gaan. Gelukkig kon ik donderdagmiddag direct geholpen worden. De tandartsen hier zijn vrijwel hetzelfde als in Nederland. Gelukkig bleek het allemaal mee te vallen. De vulling van een kies (eerder in Nederland gedaan) bleek iets te hoog te zijn, waardoor de kies "overbelast" te was. Na ongeveer 30 minuten was ik weer klaar!

Vandaag ben ik naar het noordelijk museum geweest. Dit museum gaat over de geschiedenis van Oulu en de sami mensen.

Volgende week gaan we naar Rovaniemi, dit is een stad die ong. 150 km noordelijker ligt. Ik kijk hier erg naar uit.

Verder ga ik dit weekend (als het dit mooie weer blijft) hiken samen met een aantal meiden van mijn curus in een nabijgelegen natuurgebied.

Ook met de Finse taal gaat het steeds beter. Ik heb een 8 gehaald op mijn Finse verhaaltje.

Toen ik afspraak bij de tandarts wou maken had ik een goede oefening. De receptionist kon geen engels en ik mocht de papieren niet zelf invullen en moest dus alles in het Fins zeggen. Dit ging wel moeilijk, maar uiteindelijk wel gelukt!

Nähdään (tot de volgende keer)

Ps. Iedereen bedan voor de leuke berichtjes! Het is erg leuk om deze vanuit hier te lezen!

  • 15 Augustus 2009 - 07:17

    Mamma En Niké:

    Hé Britt, weer leuke foto's. Heb je geen foto van je leraar? Je hebt nu gelijk een mooie oefening gehad bij de tandarts qua taal, niet wat je kies betreft.

    Groetjes en dikke XXX Mama en Niké :)

  • 15 Augustus 2009 - 15:31

    Stefan:

    He Britt, goed om te weten wat voor bessen we niet kunnen eten in Finland!

    Ik ben ook erg benieuwd naar je avontuur in Rovaniemi, in de winter gaan we zeker nog langs Santa Village!

    Groetjes, Stefan

  • 17 Augustus 2009 - 14:45

    Je Tante:

    Hoi, even weer gegluurd naar je belevenissen. Ben je weer beter van je allergie. Elke tandarts is trouwens vreselijk waar dan ook. Een noodzakelijk kwaad. Mooi dat je nu geen last meer hebt. Hier alles weer rustig. De jongens mochten vandaag weer naar school.
    groet, je tante uit Bakkeveen

  • 18 Augustus 2009 - 19:55

    Riekje En Jelle:

    hoi Britt, het klinkt allemaal erg gezellig, behalve de tandarts dan. maar dat viel dus achteraf ook mee.hier is alles goed, nog 3 weken dan ga ik ook beginnen met school, kan ik eens kijken of ik ook zulke bijzondere leraren heb.
    groetjes

  • 21 Augustus 2009 - 17:07

    Mama:

    Hé Britt,ik hoorde dat je terug bent van de kerstman. Wij zijn benieuwd naar de foto's en het verhaal!!

    XXX mama ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Oulu

Britt naar Finland!

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

Nog 1 maandje te gaan....

29 Juni 2010

Midzomer!

14 Juni 2010

terug van vakantie!

18 Mei 2010

in 1 maand van -24 naar + 29 graden!

29 April 2010

Wappu
Britt

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 23713

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 01 Augustus 2013

Studeren in Lappeenranta

03 Augustus 2009 - 31 Augustus 2010

Britt naar Finland!

Landen bezocht: