De eerst week taalcursus en weekend - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu De eerst week taalcursus en weekend - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu

De eerst week taalcursus en weekend

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Britt

09 Augustus 2009 | Finland, Oulu

Hey iedereen,

Afgelopen dinsdag ben ik met mijn taal en cultuurcusus begonnen.
Deze taalcursus is voor iedereen die uit een Europees land komt en naar een ander Europees land gaat. In deze taalcursus zitten mensen uit allerlei landen (Italie, Spanje, Duitsland, Bulgarije, Engeland, Tjechie en Frankrijk) helaas ben ik de enige Nederlander.

Dinsdag zijn we begonnen met een introductie dag. We kregen uitleg wat er ging gebeuren en wat het precieze programma is.

Dinsdag avond was er een grilli (barbeque) waarbij we elkaar beter leerden kennen. Woensdag en donderdag hebben we les gehad van 9.00 tot 14.15 Op woensdag avond hadden we nog een extra les over de Finse cultuur.

Omdat het vrijdag zo mooi weer was, hoefden we niet naar school, maar zijn we naar het strand geweest. Hier hebben we nog wat Finse taal spelletjes gedaan, maar natuurlijk ook lekker in de zon gelegen!

De Finse taal is erg moeilijk om te leren voor Nederlanders, omdat wij andere klanken gebruiken. Maar inmiddels kan ik een klein Fins gesprekje voeren over hoe het gaat, wie ik ben, waar ik vandaan kom!

Gisteren (Zaterdag) had ik vrij. Ik ben toen samen met drie Franse meisjes van de cursus naar een eiland geweest vlak voor Oulu, Hailuoto. Hier was het erg mooi. Er was een groot strand waar maar weinig mensen waren! ( zie de foto's)

Vandaag (Zondag) ben ik thuis gebleven. Ik heb hier samen met mijn huisgenoten de keuken helemaal opgeruimt en schoongemaakt. De koelkast en diepvries zaten namenlijk helemaal vol, terwijl iedereen zei dat hij er weinig spullen in had staan. Maar na vandaag kunnen we onze spullen er weer makkelijk in kwijt!

Tot de volgende keer!

  • 09 Augustus 2009 - 16:34

    Papa, Mama En Niké:

    Hé Britt, mooie foto's. Papa is helemaal verbaasd over de koelkast en diepvries. Hij had hier al verteld dat deze helemaal uitpuilde. Geef de boys ook maar een complimentje namens papa. Wil je ons het goed gespelde woonadres van jou even naar ons mailen. Tot horens XXX van ons allemaal

  • 09 Augustus 2009 - 17:42

    Riekje En Jelle:

    hoi Britt, het ziet er leuk uit op de foto's, zo te zien heb je het best naar je zin.groetjes vanuit een donker en bewolkt hardenberg.

  • 10 Augustus 2009 - 15:40

    Tjitske En Mannen:

    Hoi, ik heb het adres van je papa en mama dus direkt maar even gekeken. Gefeliciteerd ook met je zusje. Spannend allemaal hoor. Hopelijk gaat alles goed. Ziet er allemaal goed uit. Succes met de taal. groetjes

  • 11 Augustus 2009 - 10:46

    Annet & Hans:

    Hé Britt, heel veel plezier op je avontuur in Finland!

    pidä hauskaa!
    terveisin
    Annet & Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Oulu

Britt naar Finland!

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

Nog 1 maandje te gaan....

29 Juni 2010

Midzomer!

14 Juni 2010

terug van vakantie!

18 Mei 2010

in 1 maand van -24 naar + 29 graden!

29 April 2010

Wappu
Britt

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 23714

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 01 Augustus 2013

Studeren in Lappeenranta

03 Augustus 2009 - 31 Augustus 2010

Britt naar Finland!

Landen bezocht: