Aangekomen in Oulo - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu Aangekomen in Oulo - Reisverslag uit Oulu, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Oulo

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Britt

06 Augustus 2009 | Finland, Oulu

Hey iedereen!

Afgelopen maandag (3 augustus) was het eindelijk zo ver! Samen met mijn familie was ik 's morgens in alle vroegte vertrokken naar vliegveld Bremen. Vanaf daar ben ik samen met mijn vader naar Tampere gevlogen. Om half 10 's morgens zijn wij daar aangekomen.

In Tampere hadden wij een auto gehuurd, om zo naar Oulu te kunnen rijden. Wij hadden de kleinste auto gehuurd (A -klasse) Toen we te horen kregen wat voor auto we kregen, maakte we ons wel een beetje zorgen of alles erin zou passen. Toen wij naar onze Renault Twingo liepen, kwam een medewerker van het verhuurbedrijf ons nog achterna, ook hun maakt zich zorgen of de auto wel groot genoeg was. Ze vroegen zich af we wel de juiste auto hadden.

Maar uiteindelijk hebben we alle spullen met gemak in de auto gekregen en kon de reis naar Oulu beginnnen!

Om 5 uur precies zijn wij in Oulu aangekomen. We waren nog net op tijd om de sleutel van de kamer op te halen!

Aangekomen bij de kamer bleken er geen meubels aanwezig te zijn, die wel besproken waren. Gelukkig bleek er in de flat zelf een ruimte aanwezig te zijn waar mensen hun spullen konden neerzetten als zij ze niet meer nodig zijn, maar nog wel netjes zijn. In deze ruimte stonden gelukkig allemaal nette spullen. Deze heb ik kunnen gebruiken.

Verder heb ik grote kamer. De eerste dag hebben we deze direct even schoongemaakt zodat alles er direct netjes en schoon uitziet.

De huisgenoten hier zijn ook allemaal buitenlanders. (China, Oeganda en Nepal) Ze zijn allemaal erg vriendelijk en behulpzaam.

Morgen vertrekt mijn vader weer naar Nederland, dus zal me dan in mijn eentje moeten redden. Ik heb er vertrouwen in dat me dit gaat lukken!


Nähdään! ( Tot de volgende keer!)

Groeten Britt!




  • 06 Augustus 2009 - 18:38

    Mama:

    Hé Britt, sta jij voor het raam op de foto? Multicultureel gebouw zo met z'n allen. Lukt het Fins een beetje :)

    XXX mama

  • 06 Augustus 2009 - 18:57

    Arike:

    Heej Britt,
    Het ziet er erg leuk uit!
    Kun je wel een beetje praten met je huisgenoten of kunnen ze alleen hun taal en fins?
    Nou heel veel succes!
    Groetjes Arike

  • 09 Augustus 2009 - 04:35

    Marloes:

    Echt leuk zo'n site. Zo weten we alles wat je meemaakt en hoe het eruit ziet. Veel plezier en succes met de finse taal ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Oulu

Britt naar Finland!

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2010

Nog 1 maandje te gaan....

29 Juni 2010

Midzomer!

14 Juni 2010

terug van vakantie!

18 Mei 2010

in 1 maand van -24 naar + 29 graden!

29 April 2010

Wappu
Britt

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 23711

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 01 Augustus 2013

Studeren in Lappeenranta

03 Augustus 2009 - 31 Augustus 2010

Britt naar Finland!

Landen bezocht: