Moikka minun ystäväni! - Reisverslag uit Lappeenranta, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu Moikka minun ystäväni! - Reisverslag uit Lappeenranta, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu

Moikka minun ystäväni!

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

07 December 2011 | Finland, Lappeenranta

Hallo iedereen,

Het heeft wel een hele poos geduurd om dit stukje te schrijven. Er is hier zoveel gebeurd en heb maar weinig tijd gehad om een stukje op waarbenjij.nu te schrijven. Maar, hierbij toch een update :)

Inmiddels heb ik mijn eerste semester er bijna opzitten. Tot nu toe heb ik alle vakken nog gehaald, maar komende week heb ik nog een aantal toetsen en opdrachten in te leveren.

Naast school heb ik ook veel dingen gedaan. Op 30 september heb ik hier mijn verjaardag gevierd. Lotta uit Oulu, was ook naar Lappeenranta gekomen om dit te vieren. s'Avonds hadden we een groot feest georganiseerd in de gemeenschappelijke ruimte.
Begin Oktober zijn mama en Niké bij mij op bezoek geweest en hebben we veel leuke dingen gedaan. Ook zijn we op reis naar Talin gegaan. Helaas had ik niet een van de beste hotels uitgezocht. Het hotel was niet erg netjes en al helemaal niet luxueus, maar we hebben er wel kunnen overnachten.

Na twee nachten in Talin zijn we weer naar Lappeenranta gegaan, waarna mama en Niké de volgende dag alweer naar Nederland zijn gegaan.

Een aantal dagen hierna, ben ik naar Stockholm geweest. Samen met nog 40 andere mensen hadden we een bus gehuurd en de boot geboekt. Stockholm was erg mooi, helaas hebben we maar 10 uur in Stockholm kunnen rondlopen en toen moesten we alweer terug de boot op. In Stockholm hebben we het koninklijk paleis bezocht en zijn we naar het Nobel prijs museum geweest.Verder hebben we natuurlijk ook door de stad gelopen.

Tegelijkertijd heb ik meegedaan aan de studenten unie verkiezingen om in het bestuur van de studenten unie te kunnen. Gelukkig was de uitslag erg positief en had ik 40 stemmen, dit was genoeg om in het bestuur te komen. Op 1 december had ik mijn eerste vergadering als student unie bestuurslid. Het was een hele apparte ervaring, aangezien alles verloopt zoals het in de Finse wet is vastgelegd. Verder heb ik in de eerste vergadering een internationalisering comittee voorgesteld, dat goedgekeurd is. Dit betekend dat er vanaf nu een internationaliserings committee is, waarmee ik samen met 14 andere mensen de universiteit een stukje internationaler probeer te maken.

Vorige week ben ik meegeweest op bedrijfsbezoek bij twee bedrijven in Helsinki. Dit was georganiseerd door mijn guild, Kaplaaki.

Verder vertrek ik volgende week naar Duitsland, Karlsruhe. Ik ga meedoen aan het ESTIEM evenement over energiebronnen in de toekomst. Hierna, zal ik met de trein naar Nederland komen.

Vanavond komt een fotograaf van de VSB beurs langs, deze zal morgen een fotoreportage maken over mijn leven in Lappeenranta. De foto reportage zal gebruikt worden op de website van de VSB beurs en voor een promotie voor studenten die eraan zitten te denken om hun Master in het buitenland te doen.

Ik denk dat ik jullie nu weer een beetje op de hoogte heb gehouden! Over twee weken zal ik in Nederland zijn, dus tot dan!

  • 07 December 2011 - 18:06

    Mama En Pappa:

    Hé Britt, dit hotel in Talin vergeten we nooit weer! Zeker de geur in het trappenhuis niet :) Het ontbijt heb je helemaal niet genoemd :) Gelukkig konden we in Talin zelf lekkere broodjes kopen. Daarvoor moet je zeker niet in dit hotel zijn. Hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Lappeenranta

Studeren in Lappeenranta

Recente Reisverslagen:

07 December 2011

Moikka minun ystäväni!

07 September 2011

Nu is echt begonnen......

20 Augustus 2011

Hallo vanuit Lappeenranta!
Britt

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 2146
Totaal aantal bezoekers 23686

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 01 Augustus 2013

Studeren in Lappeenranta

03 Augustus 2009 - 31 Augustus 2010

Britt naar Finland!

Landen bezocht: