Hallo vanuit Lappeenranta! - Reisverslag uit Lappeenranta, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu Hallo vanuit Lappeenranta! - Reisverslag uit Lappeenranta, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu

Hallo vanuit Lappeenranta!

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

20 Augustus 2011 | Finland, Lappeenranta

Hallo iedereen,

Hier is dan het eerste berichtje vanuit Lappeenranta! Afgelopen woensdag was het namelijk zover.

Om half 3 's nachts ben is samen met mijn ouders en zusje naar het vliegveld vertrokken en om 7 uur zat ik in het vliegtuig dat mij naar Lappeenranta bracht. Aangekomen in Lappeenranta had ik geen idee waar ik heen moest. Na ongeveer drie kilometer lopen, was ik aangekomen bij een busstation, waarvandaan bussen naar de universiteit vertrokken. Ik had afgesproken met Minttu, van het international office, om mijn sleutels op te halen. Gelukkig had Minttu mijn sleutels en verder informatie. Hierna ben ik naar mijn kamer gegaan. Gelukkig was alles schoon en ook redelijk nieuw. Er waren alleen geen spullen in mijn appartement, alleen een bed, bureau en stoel. Dus ben ik naar de stad gegeaan, om wat spullen te kopen. Mijn appartement is ongeveer 500 meter van de universiteit en 6,5 km van de stad. Tot nu toe, ben ik elke keer met de bus naar de stad toe geweest.

Op donderdag ben ik overdag naar de stad gegaan. 's Avonds heb ik mijn student tutor ontmoet, Tea. Mijn student tutor is een meisje die al 5 jaar op de universiteit studeerd en die mij gaat helpen om wegwijs in de universiteit en stad te worden.

Op vrijdag ben ik weer naar de stad geweest. Ik heb schoolspullen gekocht en nog wat spullen voor mijn kamer. s'Avonds had ik weer met Tea afgesproken, we zijn naar een soort bar van de studentenvereniging geweest. Het is geen officiele bar, maar een soort bijeenkomst plek die gemaakt is in de fietsenkelder onder een studentenflat.

Vandaag (zaterdag) heb ik even een rondje hardgelopen. Dit viel niet mee, omdat er erg veel heuvels zijn. Vanmiddag ga ik samen met twee Russische mensen van mijn studie naar de stad toe. Vanavond ga ik met een 4 Franse en 4 Finse studenten barbequeen.

Morgen zal ik samen met iemand van de studentenvereniging mijn fiets gaan maken. Deze was namenlijk een beetje beschadigd in het vliegtuig.

Ik heb op mijn album een paar foto's gezet van mijn kamer en universiteit. Je kan ze hier bekijken:

https://picasaweb.google.com/103392490379397216513/19Augustus2011#

Groetjes vanuit Lappeenranta!


  • 20 Augustus 2011 - 14:16

    Mama En Papa:

    Je bent al weer druk daar! Veel plezier. Tot skype ;)

    XXX papa en mama

  • 04 September 2011 - 12:50

    Brigitte:

    Hoi Britt,

    Alweer in Finland!! Gaat snel zo. Ik heb je verhaal en de foto's even bekeken. Nog wat leuks opgehangen in je kamer? Het zag er wat smetteloos wit uit. haha :) Succes!! Ik hoop dat je snel weer nieuwe vrienden maakt!
    Veel plezier!

    Groetjes Brigitte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Lappeenranta

Studeren in Lappeenranta

Recente Reisverslagen:

07 December 2011

Moikka minun ystäväni!

07 September 2011

Nu is echt begonnen......

20 Augustus 2011

Hallo vanuit Lappeenranta!
Britt

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 23685

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 01 Augustus 2013

Studeren in Lappeenranta

03 Augustus 2009 - 31 Augustus 2010

Britt naar Finland!

Landen bezocht: