Nu is echt begonnen...... - Reisverslag uit Lappeenranta, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu Nu is echt begonnen...... - Reisverslag uit Lappeenranta, Finland van Britt Bremer - WaarBenJij.nu

Nu is echt begonnen......

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

07 September 2011 | Finland, Lappeenranta

Hallo iedereen,

Sinds vorige week zijn mijn college's begonnen. Ik heb vrij veel colege's, ongeveer 35 uur per week. Gelukkig heb ik de eerste paar weken nog een beetje rust, want sommige vakken beginnen pas over drie weken. Inmiddels heb ik ook mijn eerste opdracht terug gekregen. Ik heb hierop een 4 gekregen, in Nederland is dit ongeveer een 9.

In de afgelopen tijd heb ik al veel in Lappeenranta gedaan. In het weekend nadat ik het eerste berichtje had geschreven ben ik mee geweest met een Saima cruise. Dit is een bootreisje van 3 uur over het Saima meer.

Vorige week heb ik de afronding gehad van mijn Freshman orientation week. Ik heb meegedaan aan de orienteering trip door het centrum van Lappeenranta. Samen met een paar vrienden hadden we een team gemaakt en hebben we de verschillende opdrachten in de stad uitgevoerd.

Ook heb ik de "freshman doop" gehad. Hierbij moest ik een tekst voorlezen (in het fins!) waarin ik beloofde een goede student te zijn. Hierna werd mijn freshman cap in het Saima meer volgeschept met water en op mijn hoofd gezet.

Afgelopen weekend ben ik samen met Marc (Duitse exchange student) en Satu (Finse master student) gaan roeien op het Saima meer. Het was hier erg mooi weer en daar hebben we nog even van genoten :)

Vanavond ga ik bij de judoclub van Lappeenranta kijken. Ik denk niet dat ik mee ga doen, omdat ik ziek ben geworden.

Mijn kamer is inmiddels al wat meer ingericht. Ik heb inmiddels een extra stoel, een klok en een spiegel in mijn kamer. Verder heb ik ook wat spullen voor in mijn boekenkast.

Tot snel!


  • 07 September 2011 - 17:58

    Mama:

    Gauw weer beter worden hoor! We skypen snel weer :)

    Liefs mama en dikke XXX

  • 07 September 2011 - 19:51

    Brigitte:

    Ah, kijk aan... een beetje inrichting, daar wordt een kamer al gezelliger van. Leuk dat je de omgeving al meer hebt bekeken en andere studenten ontmoet. Bizonder zo'n ontgroening haha... lijkt me best grappig! Beterschap verder!! Hoe is het trouwens met je vorige judo wedstrijd verlopen? Of heb je daar niet aan mee gedaan? Groetjes

  • 29 September 2011 - 18:10

    Robertha:

    hoi Britt, Leuke foto's, maar kan begrijpen dat je het nog wat wilde "pimpen". Hier worden we ondertussen bedolven onder de appels en is het nog raar warm najaarsweer. Beterschap!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Lappeenranta

Studeren in Lappeenranta

Recente Reisverslagen:

07 December 2011

Moikka minun ystäväni!

07 September 2011

Nu is echt begonnen......

20 Augustus 2011

Hallo vanuit Lappeenranta!
Britt

Actief sinds 29 Juni 2009
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 23689

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 01 Augustus 2013

Studeren in Lappeenranta

03 Augustus 2009 - 31 Augustus 2010

Britt naar Finland!

Landen bezocht: